Emas Semasa Dunia

Perak Semasa Dunia

Tuesday, April 19, 2011

Apa itu "merempit" emas?

Assalamualaikum,

Hari saya nk berkongsi berkaitan "merempit" emas. Bila sebut rempit, mesti terbayang mat2 rempit ngan motor. Tapi rempit emas ni tak perlukan motor, ianya adalah satu kaedah untuk menambah bilangan emas dgn   hanya menggunakan modal permulaan shj. Dgn kata lain, beli-pajak-beli-pajak-beli. Pasti ada yg kurang paham. Mari saya terangkan secara terperinci.

Tgk jadual dibwh :


Modal untuk membuat teknik ini hanyalah RM 20,000 shj. Apabila emas yg bernilai RM 20,000 itu dipajak, pinjaman sebyk 60% (RM 12,000) akan diperolehi. Apa nk buat dgn wang RM 12,000 tu? Jwpnnya anda beli lagi emas dan pajak lagi. Ulanglah proses ini sebyk mana yg anda suka. Lagi besar modal permulaan, lagi byk proses ini boleh diulang.

Perlu diingat, selepas anda dah taknak merempit lagi, pastikan ditangan anda mempunyai emas.

Selepas kenaikan 20% harga emas (merujuk kpd maklumat dibwh), anda jual balik emas ditangan anda dan tebus la kembali emas anda satu persatu.


* pix goldprice.org *

Contohnya, sekiranya anda mengulangi proses beli-pajak-beli emas sebyk 6 kali seperti jadual diatas, anda akan mendapati emas yg anda miliki bernilai RM 47,677 dan bukan lagi RM 20,000. Dan selepas setahun, keuntungan anda adalah berjumlah RM 6,103 setelah ditolak kos upah simpan selama setahun.

SEKIRANYA anda tidak membuat kaedah "merempit" ini dan hanya membuat sekali pajakan sahaja, anda hanya memperoleh keuntungan kira2 RM 2,560 shj.

Adakah kaedah ini menguntungkan? Jwpnnya ialah ianya menguntungkan kerana anda mempunyai nilai emas lebih 2 kali ganda dari modal permulaan anda. Cuma kaedah ini perlulah disusuli dgn pengiraan yg teliti dan perancangan rapi sebelum mula melakukan proses ini.

Kepada anda yg ingin mencuba, selamat maju jaya diucapkan. Semoga kaedah ini memberi anda lebih keuntungan dari biasa.

* pix pts-one.blogspot.com *


:: Sebarang pertanyaan tentang emas atau ingin membuat pesanan emas, bolehlah email ke  
laburdiemas@yahoo.com