Emas Semasa Dunia

Perak Semasa Dunia

Saturday, May 21, 2011

KFH Gold Account-i

Assalamualaikum,

Dua hari lepas, saya ada menulis berkaitan buku simpanan emas yg diragui halal, sah atau haram. Maka, disini saya ingin berkongsi pula buku simpanan emas yg diakui halal dan mengikut hukum syariah. 

* pix kfhonline.com.my *

Gold Account-i ini adalah produk keluaran Kuwait Finance House (KFH). Ia diperkenalkan utk mereka yg ingin melabur dalam emas terutamanya org islam yg mencari kaedah pelaburan emas melalui buku secara islamik. Pelaburan ini lebih selamat kerana tidak perlu utk menyimpan emas fizikal dan boleh memulakan pelaburan serendah 10g emas. 

* pix jutawanemas.com *

Kelebihan dan syarat2 utk membuka akaun ini adalah : 

* pix kfhonline.com.my *

Anda juga boleh memiliki/menyimpan sendiri emas anda sekiranya anda ingin berbuat demikian. Cuma, anda perlu ada baki 2g emas didlm Gold Account-i anda. 

Cuma emas yg digunakan oleh KFH adalah emas jenis 995.0 yg ketulenannya adalah kurang berbanding emas yg digunakan oleh Maybank, Public Bank, Public Gold atau lain2 institusi (yg menggunakan emas 999). 

* pix bebas-hutang.com *

Selain itu, soalan dan jawapan berkaitan akaun emas ini boleh anda baca dgn lebih lanjut di bwh :

* sumber : zaharuddin.net *
Kadar emas terkini bagi Gold Account-i ini juga boleh dilihat di muka hadapan websitenya. 


* pix kfhonline.com.my *

Kesimpulannya, kita perlulah bijak membuat pelaburan emas atau apa2 pun jenis pelaburan untuk menjauhkan diri dari masalah nilai matawang kertas. Tetapi perlulah keuntungan dari pelaburan kita itu datangnya dari unsur yg halal dan mengikut syariah serta bebas dari unsur2 riba. Semoga hidup kita akan lebih diberkati. Amin.


:: Sebarang pertanyaan tentang emas atau ingin membuat pesanan emas, bolehlah email ke  
laburdiemas@yahoo.com