Emas Semasa Dunia

Perak Semasa Dunia

Thursday, May 12, 2011

Kelebihan memiliki PERAK

Assalamualaikum,

Ramai yg tahu emas dan perak sangat menguntungkan. Tapi mereka masih tidak tahu samada ingin melabur lebih didalam perak ataupun emas. Ada yg kata perak ni adalah "emas" bagi golongan bawahan. Mungkin ada benarnya kerana kebanyakkan org menganggap emas adalah simbol kekayaan, kemewahan, tak ada org yg kata perak itu simbol kekayaan pun. 


* pix padaidi-gold.blogspot.com *


Wlaupun dari tahun ke tahun harga perak meningkat dgn byknya, tapi harganya tetap murah berbanding emas. Jadi mari kita tgk kelebihan perak sebagai pelindung inflasi.

Apakah kelebihan perak berbanding emas?

  • Pasaran utk perak adalah lebih kecil dan ianya tidak memerlukan byk wang utk melabur dlm perak utk meningkatkan harga pasaran perak. Perak dah pun membuktikan kelebihannya sebagai medium pelaburan yg menguntungkan atau lebih menguntungkan berbanding emas sejak beberapa tahun yg lepas. Kenaikan dari $3 per oz kepada $40 per oz mmg satu kenaikan yg memberangsangkan.
  • Perak adalah bahan yg begitu penting dalam perindustrian dan pembuatan dan ia digunakan dlm lebih dari 3000 industri seluruh dunia.
  • Perak belum pernah disita oleh kerajaan wlaupun emas pernah disita. 
  • Kerajaan tidak mempunyai bekalan perak yg mencukupi utk dilombong utk memenuhi permintaan dunia kerana perak mmg terlalu byk digunakan dlm industri.
  • Perak menjadi lebih rare berbanding emas kerana kuantiti perak didunia semakin berkurangan berbanding emas.

* pix folusho.com *

Sekiranya anda mempunyai modal yg besar, saranan saya belilah emas dan perak. Kedua-duanya akan menjanjikan keuntungan yg besar dalam jangkamasa panjang. 

Tapi nk beli mana lagi byk? Itu bergantung kepada budi bicara anda sendiri. Sekiranya ingin membuat pajakan, maka belilah emas kerana hanya emas yg boleh dipajak.


:: Sebarang pertanyaan tentang emas atau ingin membuat pesanan emas, bolehlah email ke  
laburdiemas@yahoo.com